Informationen zum Studienfach
For First Years
Language Practice Official
Language Practice_Official Slide.pptx
(328,2 KB) vom 11.10.2021
How To.pdf
(378,8 KB) vom 14.10.2020
Studienstruktur Fach Englisch
Modul 1 - Einführung in die Didaktik des frühen Fremdsprachenunterrichts |
Modul 2 - Ziele und Methoden des Englischunterrichts in der Grundschule FD 2 |
Modul 3 - Themen- und aufgabenorientierte Gestaltung von Lehr- und Lernumgebungen FD 3 |
Download
Einführung in die Didaktik FSU.pdf
(107,7 KB) vom 16.09.2019
Download
Ziele und Methoden FD 2.pdf
(110,5 KB) vom 16.09.2019
Download
Themen- und aufgabenorientierte Gestaltung FD3.pdf
(107,9 KB) vom 16.09.2019
-
Dritte Ordnung zur Änderung der Fachspezifischen Bestimmungen
für das Studienfach Englisch im Studiengang Lehramt an Grundschulen vom 15.04.2015
Informationen zur Arbeit unter Aufsicht
Schwerpunkte für die Arbeit unter Aufsicht:
- The Natural Approach and Total Physical Response: underlying theory, aims and objectives, activities, pros and cons
- Songs and Rhymes- benefits of songs and rhymes for the EFL classroom- when and how to use songs rhymes and chants- authentic vs didactic songs
- Content and Language Integrated Learning- aims and objectives- CLIL origin- potential and caveats- procedures-selecting appropriate materials
Suggested Reading:
Materials from the seminars
Brewster,J./Ellis, G. (2014) Tell it Again! The Storytelling Handbook for Primary English Language Teachers. British Council. www.teachingenglish.org.uk, Part 1: chapters 1-4
Brewster, J./Ellis, G. with Denis Girard (2012) The Primary English Teacher’s Guide. Harlow: Pearson Education, Part 2, chapters 6-9; Part 3, chapters 12, 14
Kelly, K. and Phil Ball (2016) Putting CLIL into Practice: Oxford Handbooks for Language Teachers. Oxford: OUP