Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg

Weiteres

Login für Redakteure

Informationen zum Studienfach

For First Years

Language Practice Official
Language Practice_Official Slide.pptx (328,2 KB)  vom 11.10.2021


How To.pdf (378,8 KB)  vom 14.10.2020

Studienstruktur Fach Englisch

Modul 1 - Einführung in die Didaktik des frühen Fremdsprachenunterrichts
Modul 2 - Ziele und Methoden des Englischunterrichts in der Grundschule FD 2
Modul 3 - Themen- und aufgabenorientierte Gestaltung von Lehr- und Lernumgebungen FD 3

Download
Einführung in die Didaktik FSU.pdf (107,7 KB)  vom 16.09.2019

Download
Ziele und Methoden FD 2.pdf (110,5 KB)  vom 16.09.2019

Download
Themen- und aufgabenorientierte Gestaltung FD3.pdf (107,9 KB)  vom 16.09.2019


Informationen zur Arbeit unter Aufsicht

Schwerpunkte für die Arbeit unter Aufsicht:

  • The Natural Approach and Total Physical Response: underlying theory, aims and objectives, activities, pros and cons

- Songs and Rhymes- benefits of songs and rhymes for the EFL classroom- when and how to use songs rhymes and chants- authentic vs didactic songs

- Content and Language Integrated Learning- aims and objectives- CLIL origin- potential and caveats- procedures-selecting appropriate materials

Suggested Reading:

Materials from the seminars

Brewster,J./Ellis, G. (2014) Tell it Again! The Storytelling Handbook for Primary English Language Teachers. British Council. www.teachingenglish.org.uk, Part 1: chapters 1-4

Brewster, J./Ellis, G. with Denis Girard (2012) The Primary English Teacher’s Guide. Harlow: Pearson Education, Part 2, chapters 6-9; Part 3, chapters 12, 14    

Kelly, K. and Phil Ball (2016) Putting CLIL into Practice: Oxford Handbooks for Language Teachers. Oxford: OUP

Zum Seitenanfang